שאלות ותשובות נפוצות

שאלות ותשובות נפוצות

מאגר שאלות ותשובות

אני יודע שיש לכם שאלות שתמיד חוזרות על עצמן.
לכן קיבצתי את הנפוצות ביותר והסברתי בצורה המפורטת ביותר.

ברוכים הבאים לעמוד השאלות והתשובות.
השאלות כאן מחולקות לפי נושאים, רצוי לקרוא וללמוד. במידה ויש לכם שאלה שלא מופיעה כאן, אתם מוזמנים לשלוח אותה אלי ואשמח להוסיפה למאגר עם תשובה מפורטת.

איביי ודרופשיפינג:

להשתמש בו. חשבון עם ותק ומספר פידבקים עדיף על חשבון חדש.

אם זה מוצר בסגנון Fixed Price Buy It now אז אפשר לשנות, אם זה מוצר ב-Auction אפשר לערוך/שנות אך ברגע שיהיה הצעה על המוצר לא יהיה את האפשרות לערוך/לשנות. איך עושים זאת?
נכנסים למוצר בצד שמאל למעלה יהיה לכם Revise your item ואז איביי יעבירו אותכם לעמוד העריכה.

אם פתחו נגדכם קייס ותרצו לראות את הסיבה ולהגיב לקייס תוכלי לעשות זאת דרך ה-Resolution Center, לאחר מכן תראו את הקייס הפתוח תחת לשונית open request or cases ומצד ימין של הקייס יהיה לכם כפתור בשם Take Action, שם תבחרו מה לעושת עם הקייס כגון לתת החזר Refund או לשלוח לקונה הודעה וכו’.

כאשר אנו פותחים משתמש חדש באייבי תהיה לנו מגבלה של מוצרים, ההגבלה הראשונית תהיה 10 מוצרים או 500$ בחודש, בכדי להעלות אותה יש ליצור קשר עם איביי במייל או בטלפון (רצוי), אפשר לבקש העלאה במגבלה כל 30 יום.

 

 

ישנם 2 אפשרויות:

  1. שליחת מייל בקשה להגדלת הלימיטים בחשבון שלכם.
  2. התקשרות טלפונית לאיביי ובקשת הגדלה בשיחה מול נציג.

מומלץ מאוד ליצור קשר עם איביי ולא לשלוח מייל !
איביי רוצה לדעת מי עומד מאחורי המכירות ותמיד שמיעה של אדם אמיתי תחזק את האמון ותפתח סיכוי גדול יותר להגדלת הלימיטים.

בשיחה היו ממוקדים !
דברו על הרצונות שלכם לגדול עם איביי, ספרו על החזון שלכם, איפה אתם רואים את עצמכם בעוד שנה, מה התוכניות העסקיות שלכם.

איביי אוהבת לשמוע אנשים ממוקדי מטרה שיודעים לאן הם רוצים להגיע !

  1. בצד ימין הולכים ל My eBay–>Messages
  2. לאחר מכן בצד ימין Change Settings
  3. תחת לשונית ה Store vacation settings
  4. לסמן ✔ באפשרות Hide and Block purchases from my fixed price listings.
  5. לאחר מכן לסמן ✔ על Display a return date לבחור תאריך חזרה.
  6. מזינים מלל קצר (רצוי)
  7. לוחצים על Apply והחנות עכשיו בחופשה.

חשוב לזכור:
איביי לא יודעים מתי מסתיימת החופשה שלכם…
לכן לאחר שחוזרים מהחופשה חשוב מאוד לזכור להחזיר את החנות למצב הרגיל (יציאה ממצב חופשה) אחרת לא תמכרו !

פעולה זו נעשה למשל אם אנחנו רוצים לעבור מוניטור ולא נרצה יותר שהמוניטור הישן יהיה מחובר לחשבון האיביי שלנו.

  1. בצד שמאל למעלה איפה שרשום Hi והשם שלכם יש לשים את העכבר על זה.
  2. ללחוץ על Account Settings.
  3. בצד שמאל יש טבלה לוחצים על אפשרות ה Site Preferences וממתינים כמה דקות לטעינת הדף.
  4. יורדים הכי למטה ונראה אפשרות בשם Third-party authorizations
  5. נבחר ב ✔ מה שנרצה לנתק מחשבון האיביי.
  6. לאחר מכן Apply לשמירת ההגדרות.

אם יש לכם מעל 116 ליסטים באיביי זה בדיוק הזמן לפתוח. כל עוד אין לכם חנות, על כל ליסט מעל ה 50 ליסטים הראשונים החינמים תשלמו 0.3 סנט לאיביי. לעומת זאת אם תפתחו חנות תוכלו להעלות 250 ליסטים ללא תשלום.

  1. בצד שמאל למעלה רשום לכם Hi והשם שלכם יש לשים את העכבר על זה ואז Account settings.
  2. לאחר מכן בצד שמאל יש טבלה לוחצים על Subscriptions.
  3. תגללו למטה טיפה ותראו eBay Stores.
  4. מתחת בוחרים באפשרות Basic Store ומצד ימין אליה לוחצים Subscribe.
  5. בוחרים באפשרות השנתית שהעלות החודשית היא 19.95$.
  6. יורידים למטה בוחרים את שם החנות ולוחצים כל הזמן Continue או Apply.
  7. וזהו יש לכם חנות.

אם לקוח השאיר לנו פידבק שלילי ואחרי שדיברנו איתו הוא הסכים לשנות אז נצטרך לשלוח לו בקשה לשינוי הפידבק, עושים זאת כך:

1.לוחצים על המכמות פידבקים שלנו.

2. לאחר מכן אנחנו נעבור לראות את כל הפידבקים שלנו נרד הכי למטה של העמוד ונראה בתחתית הדף Feedback Forum.

3. בצד ימין תיהיה לכם טבלה קטלה עם הכותרת Feedback tools.

4. שם יש לשונית בשם Request Feedback revision לוחצים עליה.

5. בוחרים את הפידבק הרצוי לאחר מכן סיבה.

6. מלל קצר רצוי מאוד.

7. לוחצים Send וזהו שלחתם בקשה לשינוי פידבק.

 

כן אפשרי לחבר כמה חשבונות אייבי לאותו הפייפאל, אבל החשבון אייבי החדש הוא לא יכול להיפתח על אותו הemail כמו של החשבון הישן.

דבר זה יוכל להגדיל את המחזור המכירות בפייפאל ובכך להפחית את עמלות הפייפאל של החשבון שלך.

ברגע שלקוח ירצה לקבל החזר תמיד תעשו את ההחזר בתוך המערכת של אייבי ולא מחוץ מכיוון שאם תעשו את זה מחוץ לאיביי אתם לא תקבלו את העמלות ששילמתם עליהם ובכך זה יגרום להפסד של כסף.

לכל מוכר ישנה “הגנת מוכר” כמו שלכל קונה יש את ההגנה שלו.

ברגע שמוכר איביי סוגר עסקעות מחוץ לאיבי (ע”י התקתבות עם הלקוח במייל חיצוני או התקשרות טלפונית איתי)הדברים אינם מתועדים באיביי.

אם ויקרה מצב בעתיד שבו תצטרכו הגנה כקונים, לא תוכלו לקבל אותה אם סגרתם עסקה מחוץ לאיבי, פשוט לא יהיה תיעוד לשום דבר !

אסור בתכלית האיסור ולא מומלץ לבצע שום דבר מחוץ לאיביי, גם אם הלקוח מנסה לעודד זאת !

אמזון:

באמצעות רכישת כרטיסי מתנה Gift Card, שאפשר לקנות דרך אתר Triple Mars , ואותו טוענים בחשבון האמזון שלנו.

בכל בעיה שתיהיה לנו באמזון נוכל לפנות לשירות הלקוחות כדי לקבל תמיכה ומענה לבעיה. קישור

כן מותר לקחת/להשתמש בתמונות, כל מוכר שמפרסם מוצר באמזון הרי מציג אותם בעצמו.

רצוי להיות ייחודיים וליצור תמונות ייחודיות משאר המוכרים ובכך לבדל את עצמכם.

מוצרי אד און אלו מוצרים שבדר”כ נמוכים מעשר דולר, על מנת לשלוח אותם בחינם נדרש לצרף אותם למינימום סל קניות של 25$. המוצרים מסומנים במלבן כחול שבו רשום  Add-On Item

סמל זיהוי לדוגמא:

כדרופשיפרים אנחנו נרצה כמה שיותר לצמצם הוצאות, באמזון יש שתי סוגי מוכרים

  1. מוצרים שאמזון מוכרים ועליהם משלמים TAX שנע בין 2-9% תמונה להמחשה: 
  2. מוצרים של חברות מסוימות שנשלחות ע”י אמזון שעליהם ב99% מהמקרים לא נשלם TAX תמונה להמחשה: 

חשבונות לא מקושרים:

VPSVirtual Private Server זה בעצם שירות שדרכו אפשר לפתוח עוד מחשב וליצור סביבת עבודה חדשה, השימוש שלנו בשירות זה טוב אם אנחנו רוצים לפתוח חשבון לא מקושר.

תפקידו העיקרי לספק גישה מהירה למשאבים חיצוניים, הסוואת כתובת ה-IP מתאפשרת על ידי חיבור לשרת Proxy שדרכו כל חיבורי האינטרנט עוברים, על ידי שימוש בשרת פרוקסי, המחשבים איתם הגולשים יוצרים קשר, מזהים את כתובת ה-IP של שרת הפרוקסי במקום את כתובת ה־IP של הגולש.

לרישום לשירות מומלץ, אמין ומאוד מהיר – לחצו כאן

ברישום לשירות רצוי לבחור ברישום לשרת פרוקסי פרטי ולא ציבורי!

(כך תהיו בטוחים שמעולם לא השתמשו בכתובת שתקבלו)

מוניטורים:

מוניטור הינו כלי “שמנטר” את הכמויות (מלאי) והמחירים באופן אוטומטי (לדוגמא אמזון/וולמרט). המוניטור הפשוט ביותר מורכב משני תכונות:

1.ניטור מחירים.
2.ניטור כמויות.

במידה והמחיר ישתנה אצל הספק אז המוניטור ישנה אותו באיביי ואם המוצר יצא מהמלאי אז המוניטור יוציא אותו מהמלאי או יקפיץ לו את המחיר פי 4 (ניתן להגדרה במוניטור).

רוב המוניטורים מאפשרים גם ליצור ליסט/רשומה באיביי על ידי העתקה של המוצר מאמזון כולל כותרת, תיאור, תמונות ומחיר.

כיום ישנם מוניטורים שמבצעים הזמנות אצל הספק באופן אוטומטי – מה שנקרא “אוטומצייה מלאה” (כדי לעבוד עם הזמנות אוטומטיות יש לטעון בחשבון אמזון שלו גיפט קארד).
זאת אומרת שברגע שנכנסת לכם הזמנה באייבי המוניטור יודע לזהות את ההזמנה שנכנסה ובשלב זה הוא מבצע את ההזמנה באופן אוטומטי, מה שהוא עושה בעצם הוא ניגש לאמזון מוסיף את המוצר לסל, שולח לכתובת של הלקוח שלכם, ומזמין את המוצר בשבילכם בכל רגע שתיכנס הזמנה לחשבון שלכם. פעולה זו באה למנוע את הבעיה של מוצרים שרכשו ממנו ואחרי כמה שעות שהיינו באים לרכוש אותם הם היו יוצאים מהמלאי וגורמים לנו לבעיות.
במנוסף המוניטור דואג לשלוח ללקוח הודעות תודה ועדכוני מספרי מעקב באופן אוטומטי (למי שפועל על אוטומצייה מלאה)

מוניטור הוא כלי הכרחי לניהול תקין של חנות האיביי שלנו.

 

אני ממליץ בחום על מוניטור AutoDS Tools האיכותי והטוב ביותר כיום !
לרישום וניסיון חינם לחצו כאן

הנה"ח כספים והתנהלות פיננסית:

בכדי שנוכל לחסוך בעמלות עלינו להתנהל עם מטבע דולרי בפייפאל, ובכך לחסוך עמלות המרה.

כיצד מבצעים זאת?

  • ניגשים לחשבון שלנו ב PayPal.com
  • מתחת ל Paypal Balance (ייתרת פיפאל) נלחץ על Currencies (מטבעות)
  • בעמוד שנפתח נלחץ על Select new currency (בחר סוג מטבע חדש)
  • נבחר U.S Dollar ואחר מכן Add Currency (הוספת מטבע)
  • לאחר מכן נסמן אותו ונלחץ על Make Primary (הפוך לראשי)
  • וזהו המטבע הראשי בחשבון הפיפאל שלנו הוא דולר.

לא ניתן לבצע העברה של כסף מחשבון PayPal לכרטיסי ויזה נטענים של הדואר.

פיוניר הינו כרטיס אשראי נטען בינלאומי שמחובר לחשבון אמריקאי, בעצם כדרופשיפרים אתם מקבלים חשבון בנק באמריקה ואשראי שמחובר אליו שעובד על מטבע דולרי ולכן הכסף לא עובר המרה משקלים ואתם חוסכים הרבה כסף על עמלות.
בנוסף ניתן להשתמש בו כאשראי דולרי לכל דבר ולקנות איתו גיפטים בכך לחסוך את עמלת הגיפט קארד או להזמין אצל ספקים שלא מקבלים פייפאל כגון אמזון.

ניתן לחבר את חשבון הבנק שמקבלים מפיוניר לפייפאל ולמשוך אליו כספים ולהשתמש באשראי כדי לחייב את הסכום.
לוקח שלושה ימים לכסף להגיע מפייפאל לחשבון בנק האמריקאי של פיוניר.

למידע נוסף ורישום חינם: לחצו כאן

מוכרים חדשים אשר רק בתחילת דרכם עם חשבון איביי ופיפאל חדשים לרוב “יסבלו” בתקופה הראשונה של המסחר שלהם בכל הקשור לעיכוב כספים ע”י פיפאל.

נכון, זה מרגיז ומציק אבל אין מה לעשות עם זה.

פייפאל דורשים את הביטחון שלהם עד שהם יכירו אתכם.
במידה ותנהלו את חשבונכם כשורה ולא יהיו תלונות מצד הלקוחות, פייפאל לאט לאט תתחיל לשחרר לכם את הכספים, התהליך הזה לרוב לוקח בין חודש לחודשיים, ולאחר מכן אתם תתחילו לקבל את הכסף באופן מיידי.

סבלנות… השקעה בעבודה וניהול תקין של שירות לקוחות יבטיח לכם שחרור כספים מהיר.

לוגיסטיקה ושילוח:

רוב האתרים הגדולים, מאפשרים לשלוח מוצרים “כמתנה” כך שהלקוח לא יראה את המחיר המקורי.
לגבי הלוגו אין עם זה שום בעייה.
לרוב הלקוחות בכלל לא יפריע אם המוצר הגיע מספק אחר ורובם לא יתנו לזה חשיבות בכלל.

שאלות כלליות:

טכנולוגיית מחשוב הענן או Cloud Computing כמו שמכנים אותה, היא טכנולוגיית מחשוב חדשנית שמציעה לנו לעבד כל המידע שלנו על שרתים מרוחקים במקום על המחשב הפרטי שלנו.

הרעיון שעומד מאחורי הרעיון הזה והסיבה שבה אנו הדרופשיפרים משתמשים בשירות זה הוא פשוט:

ע”י שימוש בשירות הזה אנחנו בעצם יכולים לפתוח חשבונות מקבילים לחשבונות שלנו אשר לא יזוהו כגלישה דרך המחשב האישי שלנו, כך שנו יכולים לנהל כמה חשבונות איבי במקביל ממיקומים שונים בעולם בזמן שהכול נעשה בעצם מהמחשב הפרטי שלנו.

אנשים שמשתמשים בשירות הזה לרוב:

  1. מנהלים כמה חשבונות במקביל.
  2. קיבלו חסימה מאיבי ולכן נאלצים לעבוד עם מחשבים לא מזוהים ממיקומים שונים (מצב חמקון)
  3. אנשים המנהלים חשבונות בחו”ל עם חשבון אמריקאי ופיפאל אמריקאי (לדוגמא) וחייבים להתחבר כאילו מארצות הברית.

חשבונות חדשים חשוב שיתבססו באיבי ויבנו את המותג שלהם, הן מבחינת מכירות, פידבקים, שירות לקוחות ועוד.

זה נכון שבדרופ מסין יש רווח גדול ומשמעותי בהרבה הכולל מבחר עצום ביחס לרווח והמבחר מבחינת מחיר מול אמזון, אך יחד עם זאת גם יש סיכונים רבים בדרופ מסין.

איביי לא מעודדים את זה ולמען האמת לא אוהבים את זה, הרבה חשבונות דרופ מסין פשוט ננעלים ונסגרים מכיוון שהעבודה איתם דיי קשה מבחינת השירות ללקוח ומדיניות ההחזרה ומהירות המשלוחים.

לסיכום:

דרופ מסין הוא בהחלט רווחי ומהיר, אך יחד עם זאת יוצר לא מעט “כאב ראש” ותקלות.
אנשים שמתחילים בתחום מומלץ שלא יתעסקו עם זה בהתחלה.
בהמשך בהחלט ניתן להתחיל עם עבודה מול סין ואף רצוי לנהל זאת בחשבון שונה ולא מקושר לחשבון הראשי.

רוצה ללמוד כיצד לסחור באיביי ? נא להשאיר פרטים ואחזור אליך בהקדם!

השאר תגובה

%d בלוגרים אהבו את זה: