איך להתכונן לשיחה הראשונה עם איביי

איך בעצם מערכת המגבלות עובדת באיביי ?

ההגבלה בכמות המוצרים כוללת בתוכה את כל המלאי. זאת אומרת שאם העלינו 3 מוצרים שונים, ובכל אחד מהם סימנו מלאי של 2 לדוגמה, אנחנו תופסים בעצם 6 מוצרים מהמכסה שלנו (מסך ההגבלה).

נניח שהמוצר הראשון שלנו עולה 15$, והמוצר השני והשלישי עולים כל אחד 35$, אז תפסנו מכסה של 170$ בסך הכול.

עכשיו המכסה הפנויה שלנו היא לדגמה לעוד מוצר אחד שעלותו המקסימלית יכולה להיות עד 330$.

ככל שמלאי המוצרים בחשבון שלנו יגדל כך המכסה תתמלא יותר, וככל שמחירי המוצרים יהיה גבוהים יותר כך גם תתמלא מכסת המחיר. אנחנו מבינים שעם המכסה ההתחלתית לא נוכל למשל למכור מוצר אחד אפילו במחיר של 700$ מכיוון שהמגבלה ההתחלתית שלנו היא עד 500$

אז למה איביי מגבילה ואיך אפשר לשנות או להגדיל את ההגבלה הזו ?

לא עשיתי שום דבר רע, למה אני מוגבל בהתחלה ? אפשר להירגע, איביי לא הגבילה מישהו באופן אישי, כך כולם מתחילים. איביי מגבילה מוכרים בהתחלה מהסיבה הפשוטה מאוד: היא לא יודעת מי אתם ומה אתם מתכוונים לעשות בזירה.

בנוסף ההגבלות נועדו על מנת שתלמדו לעבוד נכון ולא תתחילו להתפזר עם מאות או אלפי מוצרים בעשרות או מאות אלפי דולרים.

אז איך מגדילים את המכסות ?

ראשית חשוב להבין כמה דגשים חשובים לפני בכלל שניגשים לבקש הגדלת מכסות.

  • עליכם למכור לפחות מוצר אחד או שניים – לפני זה אין לכם מה לנסות ולהתקשר.
  • עליכם לדאוג למלא את המכסות שלכם, אם יש לכם מכסות פנויות איביי לא תמהר לפתוח לכם את המגבלות.
  • עליכם להמתין 30 יום מרגע מכירת המוצר הראשון, רק לאחר מכן תיפתח האופצייה לבקש הגדלת מכסות.

כמה דגשים חשובים לפני שמתקשרים לאיביי - כאן בעצם מתחיל המאמר:

כמו שרשמתי קודם, תדאגו תחילה שהמכסות שלכם מלאות וביצעתם לפחות מכירה אחת או שניים 🙂

החלק החשוב ביותר הוא: איך מדברים נכון עם איביי.

הרבה מאוד סוחרים (מסיבה שבאמת לא מובנת לי) מפחדים בחד איום לבצע את השיחה הראשונה לאיביי !

אתם צריכים להבין משהו חשוב:

  • איביי לא מתרגשת מזה שאתם סוחרים מתחילים או מתקדמים…
  • איביי לא מתרגשת מרמת האנגלית שלכם (סמכו עלי שהאנגלית של הנציגים לא יותר טובה משלכם).
  • איביי זה לא CIA או FBI, ואתם לא בחקירה פדרלית, הכול בסדר, הם שם על מנת לתת שירות 🙂
  • איביי לא תסגור לכם את החשבון אם תתבלבלו או לא תדעו כלכך להעביר את המסר… הכול בסדר 🙂
  • הנציגים של איביי מאוד נחמדים וסבלניים, תודעת השירות בארצות הברית היא בין הגבוהות בעולם – תתנתקו מהראש הישראלי, אתם לא מדברים עם חברת כבלים או סלולר בארץ.

אחרי שהבנו שאין ממה להתרגש מאיביי ומהנציגים, אפשר להמשיך ולהסביר מה חשוב להגיד:

הדגש החשוב ביותר הוא האופן שבו אנו מדברים עם הנציגים, תזכרו שמעבר לקו יש אדם נוסף בדיוק כמוכם עם רגשות ודעות משלו.

הנציגים של איביי בדרך כלל מאוד רגילים לשיחות יבשות וקרות, הנה כמה טיפים שישנו לכם פלאים את זרימת השיחה עם הנציג (סביר להניח גם יגרמו לו לתת לכם הרבה מעבר למה שתבקשו – בדוק !)

  • תהיה נחמדים תמיד !

  • תדאגו לפנות לנציג בשם שלו ולשאול לשלומו בתחילת השיחה – זה עושה פלאים ! גם במהלך השיחה תשתמשו בשם הנציג דברו איתו כאילו הוא חבר.

  • תשתמשו באומנות ה "כן" תנסו לגרום לנציג שלכם להגיד פשוט "כן" פסיכולוגית זה מכניס את הנציג לתודעה של נתינה, למה אני בעצם מתכוון ? תשאלו שאלות שהתשובה עליהם היא "כן" – מספיק פעמיים שלוש לא להגזים ולהיות רובוטים. לדוגמה: מה שלומך ? אתה מרגיש טוב ? אני שמח שענית לי (תגידו את שם הנציג) תוכל בבקשה לעזור לי ? אתם מנחשים שהתשובות יהיו "כן".

  • תהיו מוכנים עם הבקשה של המכסה, אל תתביישו לבקש מכסה גבוהה מאוד, אם תבקשו להעלות ב 1000$ ובהגבלה ל 200 מוצרים, סביר להניח שזה מה שתקבלו, אבל אם תבקשו הגבלה גבוהה מאוד, סביר להניח שתקבלו אותה או לפחות תקבלו הרבה מעבר למה שציפיתם – אל תפחדו לבקש !

במהלך השיחה ובעיקר בשיחה הראשונה סביר מאוד להניח שהנציג קצת "יתחקר אתכם" מהסיבה שהוא רוצה להבין מי עומד מעבר לקו הטלפון.

תזכרו שאיביי היא עסק לכל דבר ולכן גם צריך להציג את עצמנו כבעלי עסקים/יזמים שמחפשים להתרחב בזירה של איביי.

הנציגים של איביי אוהבים לשמוע אנשים עם תכניות ומטרות שיודעים לאן הם רוצים לצעוד, תנו לנציג לשמוע את מה שהוא רוצה באמת לשמוע, תגיעו עם סיפור מעניין ומשכנע כזה שישאיר את הנציג ללא מילים.

אני תמיד אוהב להשתמש בסיפור שלי של "הדוד סאם מקליפורנייה" וכך אני מציג את עצמי – מוזמנים לאמץ באהבה: אחרי שעשינו את כל מה שהסברתי למעלה אפשר להתחיל להגיע לעניין:

אני: היי שמי גיא, אני מתקשר אליך היום מכיוון שאני מעוניין להגדיל את המכסות שלי באיביי 🙂
הנציג: שלום גיא אשמח לעזור לך היום, תן לי כמה רגעים לבדוק את החשבון ונראה איך נוכל לעזור לך.
אני: תודה רבה אני מעריך את זה מאוד. הנציג: בבקשה…
הנציג: אוקי גיא, עברתי על החשבון שלך וראיתי שמכרת כמה מוצרים ואתה באמת מנצל את כל רמת מכסת המגבלות שלך, לפני שאני יפתח לך את המגבלות, ספר לי קצת על העסק שלך ועל המוצרים שאתה מתכוון למכור ?
אני: בשמחה רבה, אגיד לך את האמת, אתמול דיברתי עם הדוד שלי סאם, הוא גר בקליפורניה, סיפרתי לו שלא מזמן סיימתי קורס איביי ופתחתי חשבון ואפילו הצלחתי למכור דברים. הדוד שלי מאוד אהב את מה שסיפרתי לו והסברתי לו איך זה עובד. מסתבר שלדוד שלי יש מחסן מאוד גדול בקליפורניה שהוא מוכר ממנו מוצרים שונים בתחום ה-XXX (תבחרו מה שבא לכם) הוא הציע לי שנתחיל לעבוד ביחד ומכיוון שיש לי ידע אני יתחיל למכור את המוצרים שלו באיביי והוא ידאג לכל הדברים.
שימו לב עכשיו:
הדוד שלי אמר שהוא יכול לדאוג להזמנה תוך 2 ימי עסקים ולשלוח את המוצרים בכל רחבי אמריקה תוך 3 ימים, השירות שלו נפלא ויש לו שם מוכר וידוע. אנחנו מעוניינים לגדול ולהתפתח עם איביי ובעתיד הקרוב להפוך לחנות גדולה עם אלפי מוצרים. אני מתקשר היום מכיוון שאנחנו רוצים להתחיל למכור את המוצרים והמגבלה מעכבת אותנו… אשמח אם תוכל לעזור לי עם זה 🙂

כמו שאתם שמים לב, הגעתי עם סיפור מוכן מראש, הייתי אדיב והגשתי לנציג את כל המסר ואת כל התוכנית שלי לגבי איביי. דאגתי להגיד לו מי הספק שלי ומה המיקום שלו, מה המוצרים שאני רוצה למכור, מה רמת השירות ומהירות הטיפול והשילוח ולסיום קינחתי במסר שברצוני לגדול ולהתפתח עם איביי 🙂

ת'כלס איך לסחור ב-eBay כמו מקצוענים באמת !

web-icon

נוסח חמשת השלבים להצלחה בטוחה

לימוד חמשת הכלים המדוייקים למסחר נכון ותקין ב - eBay

אחרי מונולוג כזה, אני מבטיח לכם שהנציג לא יהיה לו מה להגיד חוץ מ"כל הכבוד" והוא פשוט יפתח לכם מגבלות, שוב אני מזכיר, אל תפחדו ותעופו עם הבקשה שלכם.

אני מקווה שתפיקו הצלחה מהמדריך הזה וכמובן שאני זמין לכולם באופן אישי לכל שאלה ועזרה וכמובן גם ללימוד אחד על אחד. צאו לדרך, בלי פחד עם מטרה ברורה ותוכנית מסודרת, והכי חשוב עם הרבה רצון להצלחה.

בנוסף כתבתי גם מדריך בנושא:

כתיבת תגובה

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את חווית הגלישה שלך. על ידי גלישה באתר זה אתה מסכים לשימוש שלנו בעוגיות.

הצטרף למועדון העדכונים

קבל טיפים מעולים על מסחר באיביי ודרופשיפינג + מתנה מיוחדת !

מדריך מעשי צעד צעד
כיצד להקים ולנהל חנות נישה באיביי

במתנה!

דילוג לתוכן