איך לבנות תכנית עסקית מצליחה כסוחרים באיביי

בניית או כתיבת תוכנית עסקית היא תהליך דיי פשוט למרות שזה נשמע גדול וגרנדיוזי.
אני בטוח שהרבה פעמים קרה לכם שרציתם משהו והחלטתם איך לתכנן את זה על מנת שזה יצא לפועל, נסו לרגע להיזכר בפריט הראשון שמכרתם ב – eBay( רובכם סביר להניח התחלתם ממכירת דברים מהבית(, זוכרים את זה?
את המצלמה או הבושם הזה שהיו זרוקים לכם ואמרתם לעצמכם "יאללה… אני אמכור את זה ב – eBay אני בטוח מעיף את זה עד סוף החודש"…
זוהי תוכנית עסקית ! (אומנם ממש קצרה אבל סוג של…)

עכשיו לחלק היותר ממוקד:

חשוב להבין שתכנית עסקית, צריכה לכלול את כל המידע והמטרות שלכם, את הציפיות שלכם מהעסק, הקידום שלו ולוח הזמנים שאתם מציבים לכך.
חשוב לבנות את התכנית העסקית בצורה כזאת שהיא תיתן מוטיבציה להשקיע בה ותכלול יעדים ברורים וברי השגה, זכרו כי התכנית העסקית היא תכנית דינמית ואתם תצטרכו לעקוב אחריה לעתים תכופות מאוד (ולפעמים גם על בסיס יומיומי).
הרבה פעמים אתם תראו את עצמכם משנים אותה ומוסיפים אליה תכניות, התכנית העסקית היא המצפן שלכם, ובעיקר המצפן של חנות ה- eBay שלכם!

הצבת מטרות ולמה הן חשובות מאוד?

הרבה מכם עכשיו אומרים לעצמם "למה אני צריך להציב מטרות? אני הרי יודע מה אני רוצה מעצמי ולאן אני שואף להגיע"…
חשוב שתבינו שמה שחשוב באמת זאת לא המטרה עצמה, אלה לאן תגיעו ומה תעברו בדרך להשגתה !!!!
כולנו נכנסים ל – eBay במטרה אחת והיא ברורה: לעשות כסף וכמה שיותר.
אני מבטיח לכם שכולם מבינים את זה, כל אחד מאתנו הסוחרים עסוק בזה יום יום, אבל בין כולנו ישנם 2 סוגי סוחרים בלבד!

סוגי סוחרים:

הראשון: זה שעושה כל יום את אותה העבודה ומקווה לטוב.
השני: זה שעושה כל יום את אותה העבודה אך יש לו יעדים ומטרות ברורות שמובילות אותו להצלחה וממקדות אותו במדויק בכל תהליך ותהליך שעליו לעשות מידי יום… יש לו פשוט מטרה !

ת'כלס איך לסחור ב-eBay כמו מקצוענים באמת !

web-icon

נוסח חמשת השלבים להצלחה בטוחה

לימוד חמשת הכלים המדוייקים למסחר נכון ותקין ב - eBay

עצרו עכשיו לכמה דקות, חשבו ותשאלו את עצמכם:

  1. מה עלי לעשות ולאן אני רוצה להגיע עד סוף החודש ?
  2. אני מציב לעצמי להעלות החודש לפחות XXX ליסטים חדשים.
  3. עד סוף החודש אני עובר על כל המוצרים שלא נמכרו לי X חודשים ומחליט מה לעשות איתם.
  4. בתאריך X אני מקדיש את כל היום נטו לתחזוקת החנות/יות שלי, מטפל בליסטים OOS (מחוץ למלאי),
    עושה אופטימיזציה למוצרים שלי, מתקן כותרות, משנה תמונות, מוריד/מעלה מחירים.
  5. סוף החודש אני מוחק את כל הקמפיינים והפרמושנים הישנים שלי ובונה להם תכנית עבודה (בדומה לתכנית עסקית),
    מה אני עושה וכמה אני משקיע, בוחן את תוצאות הקמפיינים הישנים ומנתח אותם לטובת הקמפיינים הבאים וכו'…
  6. אני משקיע בחקר שוק ומציב לעצמי למצוא לפחות 20 מוצרי נישה מעניינים.
  7. אני מציב לעצמי מטרה להקדיש כל יום 2 שעות לשירות ושיפור מערכת ניהול הלקוחות שלי.
  8. אני מציב לעצמי בכל יום 2 שעות של חקר שוק.
  9. אני מציב לעצמי בכל יום 3 שעות להעלאת מוצרים.
    סעיפים כמו 9,8,7,6 ילמדו אתכם להתמקד בדיוק במה שאתם רוצים ויבודדו לכם הפרעות של דברים אחרים מהצד,
    תהיו ממוקדים נטו על המשימה בלי לקפוץ לשום דבר אחר ולא משנה מה קורה!
    קפצה הודעה מלקוח?
    נכנסה מכירה חדשה?
    אין בעיה, תרשמו בצד לתזכורת – תסיימו מה שאתם עושים ורק אז תטפלו בהן,
    פוקוס ומיקוד הם דברים חשוב בעבודה שלנו.
  10. סוף החודש אני בודק/ת את הרווחיות האמתית שלי:
    בודקים כמה הכנסות היו לכם ממכירות לעומת כמה הוצאות היו לכם, כולל קניית מוצרים, תשלומים לתכנות ושירותים אחרים, לימודים, ובינריים וכו'… כך תקבלו תמונה איפה אתם עומדים מבחינת רווח !!!!
  11. יש לי מטרה לפתוח תוך 6 חודשים מעכשיו לפחות עוד 2 חנויות eBay.
  12. מהי המטרה שלי עד סוף השנה ?
  13. יש לי מטרה להגיע למחזור של 50 אלף דולר.
  14. יש לי מטרה להגיע ל-לפחות 500 מכירות בחודש.
  15. יש לי מטרה להצטרף לשירות X ולקחת הדרכה בנושא Y.

אלו היו כמובן רק דוגמאות, כל אחד יבנה את המטרות והיעדים שלו לפי היכולות שלו ולפי הסטטוס האישי שלו כמוכר.

עכשיו הטיפ החשוב ביותר:

קחו את המטרות שרשמתם תחשבו עליהם טוב טוב ועכשיו שנו אותן, ורשמו להן יעדים קצת יותר
גדולים, נניח במקום "יש לי מטרה להגיע למחזור של 50 אלף דולר" תרשמו, מחזור של 75 אלף דולר!

חשוב שתשאפו גבוה, כך אתם תציבו לעצמכם מטרות עם רף גבוהה, כמובן לבצע את כל זה עם
מחשבה ריאלית, בעל חשבון עם 50 מוצרים שהמחיר הממוצע שלהם הוא 30 דולר לא יכול לרשום
לעצמו להגיע למחזור של 60 אלף דולר תוך שבועיים )הלוואי( אבל שוב להיות ריאליים בהצבת
המטרות שלכם.

אתם מתחילים להבין עד כמה תכנות והתמקדות במטרות הן דבר חשוב ביותר בכל עסק, ובעיקר בעסק כמו שלנו שהסחות הדעת בו מציפות אותנו מכל הכיוונים ובכל רגע נתון.
ברגע שתתחילו לתכנן תכנונים ולהציב יעדים אתם הופכים את העסק שלכם מסטטוס של עוד אחד שמנסה למכור לאחד שמייצר מציאות כי הוא ממוקד ויודע מה הוא עושה.

בהצלחה 🙂

כתיבת תגובה

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את חווית הגלישה שלך. על ידי גלישה באתר זה אתה מסכים לשימוש שלנו בעוגיות.

הצטרף למועדון העדכונים

קבל טיפים מעולים על מסחר באיביי ודרופשיפינג + מתנה מיוחדת !

מדריך מעשי צעד צעד
כיצד להקים ולנהל חנות נישה באיביי

במתנה!

דילוג לתוכן